De cursus analoge fotografie start in februari en oktober.

Heb je je altijd al afgevraagd wat nu het verschil is tussen jouw kiekjes en die prachtige foto’s die je soms tegenkomt? Dan zijn de KLIK fotocursussen wat voor jou! Je leert de creatieve mogelijkheden ontdekken van je camera en krijgt meer inzicht in compositie. De KLIK fotocursussen geven het antwoord op al jouw fotovragen.

Fotoclub KLIK te Delft organiseert elk voor- en najaar (start 1ste dinsdag van februari en oktober) een  fotocursus analoge fotografie van acht dinsdagavonden voor fotografen die met analoge fotografie aan de slag willen. Iedereen die in het bezit is van een analoge camera kan meedoen.

Overzicht van de cursus

Gedurende acht dinsdagavonden komen de basisprincipes van de fotografie aan bod. Werking van de camera, sluitertijd, diafragma, scherptediepte, over- en onderbelichten, witbalans, iso-waarden, flitsers, archivering, het zijn allemaal begrippen die vertrouwd zijn nadat je de KLIK cursus hebt gevolgd. Je krijgt huiswerk-opdrachten die we op de cursusavonden gaan bespreken. Ook compositie komt aan de orde. Aan de hand van voorbeelden wordt uitgelegd hoe jij betere foto’s kunt maken. Er is een portret-avond in de Klik-studio; jij bent dan afwisselend model en fotograaf.

De indeling van de cursus ziet er als volgt uit (wijzigingen voorbehouden):
Avond 1 theorie en bespreken vrije opdracht
Avond 2 theorie van de zwart/wit doka
Avond 3 flits fotografie en portretfotografie
Avond 4 afdrukken van de portretten
Avond 5 zelf ontwikkelen van de vrije opdracht
Avond 6 afdrukken
Avond 7 afdrukken
Avond 8 bespreken resultaten

Zwart-wit afdrukken
Voor de cursus heb je een analoge camera nodig waarbij je zelf de instellingen kunt beheren.  Materiaal voor het ontwikkelen en afdrukken van de film is bij de cursus inbegrepen.

Kosten, aanmelden en start
De kosten die aan de cursus verbonden zijn bedragen € 120,= voor 8 avonden, te voldoen op de eerste cursusavond.

Je kunt zich aanmelden bij Bart Norbart, telefoon 015-2137811, of stuur een e-mail naar info@fotoclubklik.nl.
Door jezelf aan te melden ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden.

De leslocatie is de studio van Fotoclub Klik,
Phoenixtraat 66 (gebouw Delfstede kamer 25 begane grond) in Delft.
We beginnen om 19:30 uur en rond 22:00 uur sluiten we af.

Het gehele centrum van Delft is betaald parkeren. Parkeergarage aan de Phoenixstraat 29 of de Prinsenhofgarage is een optie.
Tip: Tram 1 stopt bijna voor de deur, halte Prinsenhof.

NB: breng iedere avond uw camera mee!