Na de foto van de maand verkiezing waar Marjan Tenk Ex Aequo eindigde op de 1e plaats met 2 foto’s en Rick Lorsheijd een goede derde werd, gaan we verder met het thema van de maand Mei: Zwart-Wit. Dit mogen zowel analoge als digitale zwartwit foto’s zijn of een kleurenfoto die het thema zwart wit op een andere manier benaderd.

Zwart Wit is meer dan alleen een zwartwit foto. Denk bij dit thema dat het een passend onderwerp moet zijn om in zwart wit te fotograferen (maar dat is natuurlijk geheel aan de fotograaf wat hij/zij een passend thema vind); of geef een meer abstracte dan wel overdrachtelijke invulling aan het thema.

Wat staat er nog meer in mei op het programma? Op 2 mei komt Charles Borsboom een presentatie geven van zijn werk.

Verder staat de maand mei in het teken van de analoge fotografie.

De website heeft een update gehad. De welkomstpagina is overzichtelijker en u vindt er een slideshow van de foto’s van de maand. In het menu zit de oude website verstopt. Hier vindt u alle informatie van onze fotoclub.

Kom gerust eens kijken op één van onze clubavonden! In mei ligt de focus op de analoge fotografie.

Op woensdag 23 mei was het Back to Basics en werden onder de bezielende leiding van Rick Lorsheijd filmrolletjes ontwikkeld. Voor menigeen was het even wennen aan deze “Slow Photography”, maar het enthousiasme was groot als bleek dat er beeld op de negatieven stond! Volgende keer gaan we contactafdrukken maken.