Smartphone photography is in korte tijd een serieuze vorm  van fotografie geworden. In 2013 studeerde Nico Brons als eerste af op de fotoacademie met smartphone foto’s. Foto’s die verder gingen dan fotografie; fotografie verworden tot kunst.

Sommigen denken dat de smartphone uiteindelijk de camera kan vervangen. Zelf denk ik daar anders over, alhoewel ik de smartphone graag en veel gebruik. Hetzij voor documentaire fotografie (ik heb hem tenslotte altijd bij me), hetzij dat ik met een bepaalde app een sfeer wil vastleggen die ik passend bij het beeld vind, hetzij om een geheel nieuw beeld te maken dat nauwelijks nog met fotografie te maken lijkt te hebben.

Kortom: u kunt alle kanten op met het Thema van de maand oktober.

FOTOCLUB KLIK Exposeert!

Fotoclub Klik exposeert! Gedurende de komende maanden zijn er in Medisch Centrum Vrijenban ruim 40 bijzondere foto’s te bewonderen die door de leden van Klik gemaakt zijn. Er is een zeer gevarieerd aanbod van fotografie te zien, voor ieders smaak hangt er wel wat aan de muur. Uiteraard kunnen patiënten er van genieten maar het centrum is voor ieder vrij toegankelijk dus wanneer je in de buurt bent, loop gerust eens binnen. Het Medisch Centrum Vrijenban vind je aan de Beukenlaan 4 in Delft. Kom je ook?

De nieuwe foto van de maand is een sfeervolle winter smartphonefoto die gemaakt is door Henri van Avezaath. Op nummer 2 en 3 eindigden respectievelijk Brigitte van Ouwerkerk en Ruurd Corpel. De foto van Henri zal opgenomen worden in de diashow op de homepage. De foto’s van Brigitte en Ruurd kunt u bekijken op: https://www.facebook.com/fotoclubklik/